Ne fogd vissza magad!

 2010.10.02. 16:46

Nem a tehetség, hanem a hozzáállás, a motiváció és a kreativitás a lényeg. Bennem ez a mondat fogalmazódott meg az idei KreDiT alatt. Kreatív Dicsőítők Találkozója. Szóval nem számít, ha épp nem tanultam táncolni, nem volt még kamera a kezemben, vagy sosem írtam blogot.

"Dicsőítő tánc? Nem, ez nekem magas. Nem tudok táncolni, nincs ritmusérzékem, ez nekem nem szól." -Gondolhatja magában az, aki a programon meglátta ezt a műhelyet.
Hozzám közel áll a tánc, mégis kíváncsi voltam, hogy milyen lehet ez kívülről, úgyhogy csak ültem és figyeltem. Mint táncos, tudom, hogy mit jelent ez a kifejezőszköz, miről szól ez a fajta dicsőítés, mégis mindig tanulok valamit...

"A felnőttségre rátapadt a szégyen, az, hogy ciki." -Hangzott Lengyel Péter szájból. És annyira igaz.
Ne táncolj, mert túl öreg vagy! Ne zászlózz, mert nem értesz hozzá! Nem csináld, mert megbotánkoznak az emberek!... És mi elhisszük. Elhisszük, hogy nem vagyunk akamasak a kreativitásra, csak azért, mert. És állunk, és lefogjuk saját magunka, pedig ott a vágy, a gyermeki szív, az őszinte imádat, de nem merünk lépni.

És akkor szíven talál az Ige: Szabadságra vagyunk elhívva. És hirtelen minden értelmet nyer. Ráébredsz, hogy Isten kreatívnak teremtett, cselekvésre teremtett a saját képmására. Csodálotos ez a felismerés.

És végül elkezdődik a tánc, körben állva mindenki egyszerre mozdul. Mindenki szívében ugyanaz a vágy ég, és ez munkálja ki az egységet. Így nyer értelmet minden egyes mozdulat, és maga a körtánc.

"Most tulajdonképpen semmit sem csináltunk, mégis mindent."

A bejegyzés trackback címe:

https://kreditblog.blog.hu/api/trackback/id/tr822339736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pmedia · http://www.flickr.com/photos/pmediafoto/ 2010.10.03. 18:30:55

Ez részben valóban igaz. Egy fontos dolgot azonban szerintem kihagyott a blogger: egy gyülekezetben több generáció él együtt. És bizony, ha egy idősebb korosztály számára a világiassággal függ össze a tánc (ami teljesen jogos, életüket ebben élték le, nem várhatunk tőlük mást), akkor ezerszer is érdemes átgondolni, hogy a kreativitás nem megy-e mások szabadságának rovására. Ugyanis nem csak a megbotránkozás bűn, hanem a megbotránkoztatás.

A szóval egyébként sokan nincsenek tisztában, azt jelenti: olyat tenni, ami miatt mások csalódnak Istenben. Általunk. Fontos, hogy amit teszünk, összhangban legyen a közösség tagjainak vágyaival.

Lehet, hogy lesznek, akik rossz szemmel néznek ránk/rátok a tánc miatt, ez még nem jelenti, hogy rossz. De ha tudom jól, hogy mások mit gondolnak erről és teszem.. akkor az Istennek sem tetszik. Szóval szerintem ifjúsági körökben oké, amúgy pedig igencsak megfontolandó - pont azért, mert a tánc legfőképpen a világi dolgokkal van összekötve (akár akarjuk, akár nem, ezt muszáj bevallanunk). Ez az én véleményem:)
süti beállítások módosítása